Håndtering af klager og konflikter - Modul 1
ID:
22-97
Målgruppe:
Ansatte
Type:
Kursus
Varighed:
2 dage

OBS: Ønsker du at arbejde med dialogmøder i klagesagsbehandling, udbyder vi to moduler med fokus på dialog og vejledning. Læs mere om det her
Indhold og emner
På modulet er fokus på, hvordan boligorganisationen kan forebygge og evt. nedbringe antallet af klagesager. Gennem oplæg og debat, arbejder vi med, hvilke krav boligorganisationen kan stille til beboerne og hvordan man bedst hjælper beboerdemokrater og beboere med at håndtere klager og konflikter. Her vil der være konkrete eksempler fra en boligorganisation på, hvordan de arbejder med at forebygge klager og med at nedtrappe og håndtere klagesager.
Vi sætter desuden fokus på muligheder i juraen og på hvordan man giver gode skriftlige svar. Det vil fx være regler for udsættelse af beboere. Vi ser på, hvilke muligheder juraen rummer, og hvor juraen har nogle begrænsninger. Du vil desuden få redskaber til at give gode skriftlige svar på klager, som kan bidrage til at nedtrappe konflikten. Vi arbejder med jeres egne cases på kurset, og du har mulighed for at medbringe egne anonymiserede eksempler. Du må også meget gerne medbringe eksempler på de skriftlige svar (henstillinger) I sender ud til beboerne - dem arbejder vi med på dag 2.
Deltagere
Kurset er for alle ansatte, der arbejder med klagesager i boligorganisationen.
Pris
4.650 kr. pr. deltager. Kurset er uden overnatning.
Evt. spørgsmål
Har du spørgsmål eller har du brug for yderligere information om kurset, kontakt vores konsulent Eva Seyffert, telefon 2070 9693, mail evs@bl.dk
Sted
BL - Danmarks Almene Boliger
Studiestræde 50
1554 København V
Eventuelle spørgsmål
Har du spørgsmål til tilmelding og det praktiske, så skriv til Jeanette Daniel på jda@bl.dk.
For spørgsmål til indholdet kontakt Eva Seyffert på evs@bl.dk.