Håndtering af klager og konflikter - Modul 1

Arbejder du til dagligt med at håndtere klager og konflikter mellem beboere, beboerdemokrater og administrationen? Klagesager og konflikter kan være komplekse og det kan være svært at finde løsninger som er tilfredsstillende for alle parter. Samtidig kan klagesager være omkostningstunge og tidskrævende for boligorganisationen. Derfor er det vigtigt at have gode redskaber til håndtering af klager. På dette 2-dages modul arbejder vi med, hvordan du kan vurdere de enkelte sager, og hvilke mulige løsninger der er juridisk samt hvordan du kan give det gode skriftlige svar.

21.03.2023 - 22.03.2023

København V

Tilmelding lukket

DKK 4.650,-

Tilmeldingsfrist 14.03.2023

ID:

22-97

Målgruppe:

Ansatte

Type:

Kursus

Varighed:

2 dage

Eva Seyffert

Eva Seyffert

Konsulent
Se profil

Henvendelse vedr. tilmelding:  jda@bl.dk

OBS: Ønsker du at arbejde med dialogmøder i klagesagsbehandling, udbyder vi to moduler med fokus på dialog og vejledning. Læs mere om det her

Indhold og emner

På modulet er fokus på, hvordan boligorganisationen kan forebygge og evt. nedbringe antallet af klagesager. Gennem oplæg og debat, arbejder vi med, hvilke krav boligorganisationen kan stille til beboerne og hvordan man bedst hjælper beboerdemokrater og beboere med at håndtere klager og konflikter. Her vil der være konkrete eksempler fra en boligorganisation på, hvordan de arbejder med at forebygge klager og med at nedtrappe og håndtere klagesager.

Vi sætter desuden fokus på muligheder i juraen og på hvordan man giver gode skriftlige svar. Det vil fx være regler for udsættelse af beboere. Vi ser på, hvilke muligheder juraen rummer, og hvor juraen har nogle begrænsninger. Du vil desuden få redskaber til at give gode skriftlige svar på klager, som kan bidrage til at nedtrappe konflikten. Vi arbejder med jeres egne cases på kurset, og du har mulighed for at medbringe egne anonymiserede eksempler. Du må også meget gerne medbringe eksempler på de skriftlige svar (henstillinger) I sender ud til beboerne - dem arbejder vi med på dag 2. 

Deltagere

Kurset er for alle ansatte, der arbejder med klagesager i boligorganisationen.

Pris

4.650 kr. pr. deltager. Kurset er uden overnatning.

Evt. spørgsmål

Har du spørgsmål eller har du brug for yderligere information om kurset, kontakt vores konsulent Eva Seyffert, telefon 2070 9693, mail evs@bl.dk

Sted

BL - Danmarks Almene Boliger

Studiestræde 50

1554 København V

Eventuelle spørgsmål

Har du spørgsmål til tilmelding og det praktiske, så skriv til Jeanette Danieljda@bl.dk.

For spørgsmål til indholdet kontakt Eva Seyffertevs@bl.dk.


Se Betingelser for kursustilmelding

Søger du bolig? - Klik her