Administration
Udsatte boligområder
Aktuelt udpeges 4 forskellige lister over almene boligområder som del af det, der ofte kaldes parallelsamfundslovgivningen. Læs om listernes definition og udvikling her.
Moms, skat og gebyrer
Læs mere om de særlige forhold, der gælder om moms, skat, aktuelle satser og gebyrer i almene boligorganisationer.
Tvister
Læs om hvad I kan gøre, når der opstår uenigheder eller konflikter mellem forskellige parter, f.eks. beboer og boligorganisation.
Digitalisering
Få viden om og vejledning til hvordan I faciliterer kommunikationen med beboere digitalt, gør jeres hjemmeside mere tilgængelig og hvordan man kan effektivere administrative processer med kunstig intelligens.
Kommunikation og konflikthåndtering
Regler og rammer for klagesagsbehandling og inspiration til at håndtere klagesager og vejlede beboere, der ønsker at klage.
GDPR og persondata
Se bl.a. de grundlæggende principper vedrørende behandlingen af beboernes personoplysninger samt Datatilsynets syv vigtige trin til beskyttelse af persondata.
Håndbøger og pjecer om det almene
Her finder du vejledninger om bestyrelsesarbejde og boligdrift, der er nyttige for både ansatte og beboere i boligorganisationer.
BL Informerer
BL informerer giver de nødvendige informationer om administration og drift af en almen boligorganisation. Nyhedsbrevet udkommer efter behov og indeholder alt om ny lovgivning, viden og initiativer indenfor det almene område.