Kursuskalender

Her kan du tilmelde dig alle BL's åbne kurser og uddannelser.

Ledige pladser
Målgruppe: Kursus ansatte

Håndtering af klager og konflikter - modul 1

Tilmeldingsfrist: 02. mar. 2020
Startdato
01.04.2020 - 02.04.2020
Sted
København V, Boligselskabernes Hus, KBH
Varighed
09:30 - 16:00
Pris
DKK 4.500,-
Tilmeld

Håndtering af klager og konflikter i boligorganisationen (modul 1)
Arbejder du til dagligt med at håndtere klager og konflikter mellem beboere, beboerdemokrater og/eller administrationen? Klagesager og konflikter er ofte meget omkostningstunge og tidskrævende for boligorganisationen. Dette uddannelsesforløb giver dig kompetencer til at vurdere de enkelte sager, og hvordan du kan håndtere sagen enten juridisk/skriftligt eller via dialog og konfliktvejledning.

OBS: Uddannelsesforløbet består af tre moduler. Modul 2 og 3 er for ansatte, der ønsker at tilegne sig kompetencer i at vejlede personer i konflikt og afholde dialogmøder. Læs mere om modul 2 og 3 her . Prisen for modul 2 og 3 er 9.950 kr.

Modul 1: Organisering af klagesager og skriftlig, juridisk håndtering af klager
(OBS: dette modul kan tages alene, hvis man udelukkende ønsker at arbejde skriftligt med klagesager)

Dag 1: Hvordan kan vi forebygge og evt. nedbringe antallet af klagesager i boligorganisationen? Hvilke krav kan vi som organisation stille til beboerne og hvordan hjælper vi bedst beboerdemokrater og beboere med at håndtere klager og konflikter? Få inspiration fra andre boligorganisationer, som arbejder med at forebygge klager og med at nedtrappe og håndtere klager og konflikter.

Dag 2: Kan en beboer sættes ud af lejemålet, hvis vedkommende overtræder husorden? Hvilke muligheder rummer juraen egentlig i klagesager - og hvad er det gode svar på en klagesag? Få en grundlæggende introduktion til jura på området inkl. udsættelser. Få redskaber til at give gode skriftlige svar på klager, og få indsigt og redskaber til at give svar, der virker nedtrappende på konflikten. Vi arbejder med jeres egne cases på kurset. 

Deltagere
Kurset er for alle ansatte, der arbejder med klagesager i boligorganisationen.
Chefen er med på første uddannelsesdag:
Din chef inviteres med på den første undervisnings dag, da vi her har fokus på boligorganisationens organisering og formidling af klagehåndtering samt på de forretningsgange, der er i forbindelse med klager og konflikter.

Søger du bolig? - Klik her