Budget og regnskab

Huslejefastsættelse, vedligeholdelsesbudget, dispositionsfond - har du brug for at få styr på begreberne og de grundlæggende principper i den almene boligøkonomi - så er Budget og regnskab det rette kursus for dig.

09.11.2021 - 11.11.2021

Nyborg

Tilmelding lukket

DKK 8.150,-

Tilmeldingsfrist 08.10.2021

ID:

21-30

Målgruppe:

Ansatte

Type:

Kursus

Varighed:

3 dage

Dorte Hjerrild

Dorte Hjerrild

Afdelingschef for Kurser og Rådgivning
Se profil

Henvendelse vedr. tilmelding:  sbj@bl.dk

Deltagere
Ansatte i boligorganisationen, som enten lige er startet eller skal til at starte på at arbejde med almene boligorganisations- eller afdelingsregnskaber og budgetter.

Formål
Kursets formål er at give deltagerne en forståelse for de særlige regler og principper om budget og regnskab, der gælder for en almen boligorganisation og dens afdelinger.

Indhold og emner
Kurset indeholder en præsentation af reglerne, strukturen og sammenhængene i økonomien i en almen boligorganisation. Vi gennemgår de særlige regler og principperne omkring huslejen, udvalgte udgifter samt henlæggelser i afdelingen og af kontiene og likviditeten i boligorganisationens regnskab. Derudover vil deltagerne få redskaber til at foretage simple regnskabsanalyser. 

Eventuelle spørgsmål

Har du spørgsmål til tilmelding og det praktiske, så skriv til Sara Brinck Jørgensensbj@bl.dk.

For spørgsmål til indholdet kontakt Dorte Hjerrilddhj@bl.dk.


Se Betingelser for kursustilmelding

Sted

Sinatur Hotel Storebælt

Østerøvej 121

5800 Nyborg

Søger du bolig? - Klik her