Kursuskalender

Her kan du tilmelde dig alle BL's åbne kurser og uddannelser.

Målgruppe: Kursus ansatte

Håndtering af klager og konflikter - modul 2 & 3

Tilmeldingsfrist: 21. mar. 2020
Startdato
20.04.2020 - 14.05.2020
Sted
København V, Boligselskabernes Hus, KBH
Varighed
09:30 - 16:00
Pris
DKK 9.950,-
Aflyst

Håndtering af klager og konflikter i boligorganisationen (modul 2 og 3)

Modul 2 afholdes d. 20. - 21. april

Modul 3 afholdes d. 13. - 14 .maj

Konfliktvejledning og dialogmøder - håndtering af beboerklager via dialog. Arbejder du til dagligt med at håndtere klager og konflikter mellem beboere, beboerdemokrater og/eller administrationen? Klagesager er ofte meget omkostningstunge og tidskrævende for boligorganisationen, og konflikter kan hurtigt vokse sig større, hvis de ikke bliver håndteret. Lær at bruge dialogmøder og konfliktvejledning til at håndtere og nedtrappe konflikter i jeres boligområde. 

 

OBS: modul 2 og 3 kan også tages sammen med modul 1, hvis man ønsker både at arbejde skriftligt og juridisk med klagesager. Det er dog ikke et krav, at man har deltaget på modul 1. Læs mere om modul 1 her. Prisen for modul 1 er 4.500 kr.


Deltagere
Modul 2 og 3 er for boligsociale medarbejdere, beboerrådgivere, boligsociale viceværter, inspektører, ansatte i administrationen, som arbejder med beboerklager samt ejendomsfunktionærer og andre, som assisterer beboerne i deres konfliktløsning.

 

Formål
Formålet er, at du som ansat, der har til opgave at støtte og hjælpe beboere med at løse deres konflikter opnår solide konfliktfaglige redskaber til at holde dialogmøder og tage samtaler med konfliktramte personer. Modul 2 og 3 er derfor bygget op om praktisk og grundig træning i at afholde dialogmøder og i at vurdere, hvordan de enkelte klager/konflikter kan løses gennem dialog. I forbindelse med træningen får deltagerne feedback.

 

Udbytte for deltagere på modul 2 og 3

  • Du får en grundlæggende forståelse for konflikters dynamik og udtryk - herunder en forståelse for dine egne reaktionsmønstre i konflikter.
  • Du trænes i konfliktløsning og dialog i konflikter mellem to parter
  • Du får redskaber til at afholde dialogmøder og samtaler med personer der er konfliktramte

 

Træningsdag mellem modul 2 og 3

Træningsdagen foregår uden undervisere, og deltagerne kan selv være med til at vælge datoen.

Søger du bolig? - Klik her