Skip to main content Skip to footer

Rådgivning og hotline

Vejledning til juridiske og administrative spørgsmål

Som medlem kan din boligorganisation få gratis vejledning og sparring på generelle juridiske og administrative spørgsmål. Få også adgang til nærmere rådgivning om specifikke udfordringer mod en særskilt betaling. Uanset om det handler om driften, lejeretlige emner eller strategisk udvikling, står vores konsulenter klar til at hjælpe .Klik her for at læse mere

Hotline

Som ansat i en almen boligorganisation kan du få hjælp fra BL's hotline. Vores erfarne konsulenter står klar til at vejlede dig om alt fra råderet og vedligeholdelse til udlejning og fremleje. Bemærk, at spørgsmål om overenskomster og ansættelsesret henvises til Dansk Erhverv.

BL's Jurabot

BL har udviklet denne chatbot med fokus på den almene jura. Den kan forhåbentlig give dig god information om regler og rammer for almene boliger.

Vi tilstræber, at informationen er så præcis og korrekt som mulig – men den er stadig under udvikling. BL garanterer ikke nøjagtig og komplet information, og informationen bør ikke anvendes alene som erstatning for egentlig rådgivning fra BL’s konsulenter.

Spørg løs, tal med botten og brug den med omtanke – god fornøjelse!

BL’s jura-chatbot kan bruges til at svare på spørgsmål af juridisk karakter inden for BL's domæne.

Bottens funktioner er:

  1. Den bruger det spørgsmål, du indtaster nedenfor, til at foretage en søgning i BL's chatdatabase. BL's chatdatabase indeholder en række forskellige kilder hentet fra BL.dk.
  2. Via de fundne kilder forsøger botten at svare på dit spørgsmål.

Ved opfølgende spørgsmål vil botten gentage ovenstående proces. Her vil den dog også medtage:

  • Tidligere givne svar (men ikke tidligere fundne kilder) i sit nye svar.
  • Dit tidligere angivne input til at foretage søgningen i databasen med.

Bottens opfølgende svar vil således tage udgangspunkt i den chathistorik, du har med botten, samt de senest fundne kilder

Rådgivningstilbud og priser

Vi yder vores medlemmer rådgivning, rekvirerede kurser, seminarer, oplæg, proceshjælp mv. Vi sørger for, at I får kontakt til den rette konsulent, og sammen drøfter I ønsker og behov. Derefter laver konsulenten et tilbud med forslag til indhold, tidsramme og pris. Læs nærmere om priser her.