Skræddersyede tilbud
Kursus i konflikthåndtering for ansatte
Har I daglig kontakt med beboere fysisk, pr. telefon eller ude i boligområdet? Og vil I gerne blive bedre til at:
- Håndtere konfliktfyldte eller vanskelige samtaler med beboere bedre?
- Bevare roen i pressede situationer?
- Sætte grænser på en venlig måde, når I får kritik af beboere?
Så er dette kursus noget for jer!
Indhold og udbytte
I en travl hverdag kan det være svært at skulle håndtere episoder, som opstår pludseligt. Samtidig er det et vilkår i arbejdet som frontmedarbejder, at beboere henvender sig med ønsker og behov, som de forventer, I kan hjælpe dem med.
Det kan være svært at stå overfor en beboer, som er frustreret og ønsker jeres hjælp. Det stiller krav til jeres evner til at kommunikere med beboerne – og det tager dette kursus afsæt i.
På kurset arbejder vi fx med:
- Forståelse af konflikter
- Håndtering af konfliktfyldte situationer
- Kommunikation, der skaber kontakt – ”Tryk og træk kommunikation”
- Fastholdelse af krav og grænser
- Hvordan I kan skabe en praksis, hvor I hjælper hinanden.
Kurset er bygget op om oplæg, drøftelser og case-arbejde i mindre grupper. Der er fokus på dialog samt praktiske og anvendelige værktøjer. Deltagerne opfordres til at medbringe cases/eksempler fra egen hverdag.
Målgruppe
Kurset er for alle ansatte, der har daglig kontakt til beboere.
Kurset kan afholdes med medarbejdere på tværs af drift og administration. På den måde, får I alle samme redskaber og I opnår en bedre forståelse for, hvordan I sammen kan håndtere pressede situationer og vanskelige samtaler med beboere.
Praktisk information og pris
Kurset varer 1 dag på ca. 7-7½ time.
20.900 kr. (momsfrit)
Dertil kommer transport og evt. overnatning for underviseren.
I kan vælge at få en opfølgningsdag nogle uger/måneder efter kurset. En opfølgningsdag vil typisk vare ½ dag, dvs. ca. 3½-4 timer og koster i udgangspunktet 13.200 kr. (momsfrit).
Kurset kan tilpasses efter boligorganisationens ønsker. Prisen skal i den forbindelse aftales.
Boligorganisationen sørger for lokaler, forplejning og invitation til deltagerne.