Budget og regnskab
ID:
22-86
Målgruppe:
Ansatte
Type:
Kursus
Varighed:
3 dage

Deltagere
Ansatte i boligorganisationen, som enten lige er startet eller skal til at starte på at arbejde med almene boligorganisations- eller afdelingsregnskaber og budgetter.
Formål
Kursets formål er at give deltagerne en forståelse for de særlige regler og principper om budget og regnskab, der gælder for en almen boligorganisation og dens afdelinger.
Indhold og emner
Kurset indeholder en præsentation af reglerne, strukturen og sammenhængene i økonomien i en almen boligorganisation. Vi gennemgår de særlige regler og principperne omkring huslejen, udvalgte udgifter samt henlæggelser i afdelingen og af kontiene og likviditeten i boligorganisationens regnskab. Derudover vil deltagerne få redskaber til at foretage simple regnskabsanalyser.
- Den almene boligorganisations økonomiske struktur
- Balanceleje
- Henlæggelser og vedligeholdelsesplan
- Dispositionsfond og arbejdskapital
- Revision og tilsyn
- Nøgletal og regnskabsanalyse
- Dokumentationspakke
- Regnskabsdatabase
- Landsbyggefonden
Sted
Sinatur Hotel Storebælt
Østerøvej 121
5800 Nyborg
Eventuelle spørgsmål
Har du spørgsmål til tilmelding og det praktiske, så skriv til Rikke Skjold Mønster på .
For spørgsmål til indholdet kontakt Dorte Hjerrild på dhj@bl.dk.