Skip to main content Skip to footer

Hotline og juridiske henvendelser

Medlemmer af BL kan frit benytte vores juridiske hotline og har mulighed for nærmere juridisk rådgivning. Find kontaktoplysninger og åbningstider her.

Få svar på juridiske spørgsmål


Medlemmer af BL kan frit benytte vores juridiske hotline.

Hvis du har generelle juridiske spørgsmål om reglerne i den almindelige boligsektor, kan du henvende dig enten pr. mail eller telefon. Her kan du få et kort og præcist svar.

BL's hotline er lukket i dagene omkring påske, fredag efter Kr. Himmelfart, 1. maj, sommerferien uge 28, 29 og 30, efterårsferien i uge 42 samt mellem jul og nytår.

Der vil derudover være enkelte lukkedage i forbindelse med afholdelse af personaleseminar - i 2024 er der således følgende lukkedage: 9. oktober og 13. november.

Inden du tager kontakt til os, anbefaler vi, at du først læser nærmere om de overordnede regler på BL's hjemmeside under rådgivning og regler og under spørgsmål og svar.

BL's jurachatbot

Chatbotten kan hjælpe med at forklare regler og praksis, der gælder for almene boliger, samt tilbyde vejledning i forhold til konflikthåndtering, økonomisk rådgivning og samarbejde med lokale virksomheder og uddannelsesinstitutioner. 

Har du brug for mere specifik juridisk rådgivning?

Hvis du har brug for mere specifik juridisk rådgivning som f.eks. sagsbehandling i form af udarbejdelse af juridiske notater, udarbejdelse af vedtægter, ny husorden m.v., udføres det mod betaling udover kontingent. Du kan henvende dig til vores jurister via mail til juridiskfunktion@bl.dk.