Skip to main content Skip to footer

Temadag om småjobs og boligsociale handlemuligheder efter kontanthjælpsreformen

Planlægning i gang - mere info tilgår!



Målgruppe

Boligsociale medarbejdere, økonomiske medarbejdere, sociale viceværter, beskæftigelsesmedarbejdere og andre med interesse for området.


Tilmelding og frist:

Har du spørgsmål til tilmelding og det praktiske arrangement, så skriv til Ann Daugbjerg Olsen på ado@bl.dk.

Fristen for tilmelding er den 19. november 2025





Betingelser for kursustilmelding
Info
ID: 25-101
tirsdag den 25. november 2025
Ledige pladser
Lokation
København V
Tilmeldingsfrist
onsdag den 19. november 2025
Målgruppe
Ansatte
Type
Temadag
Varighed
Kl. 09.30-15.00
Tilmeld her
Har du spørgsmål?
Klik her og send os en mail

Program

Kontanthjælpsreformen er ved at blive rullet ud, og det nye ydelsessystem erstatter de hidtidige ydelser. Men hvad er egentlig nyt? Hvad betyder det for borgerne – og for jer, der arbejder med dem?
v. chefkonsulent Kristian Hvolbæk Christensen, KL

Småjobs, v. Iben Nova Rask, FSB
Økonomisk rådgivning v. Sana Atris, boligsocial medarbejder, Esbjerg

På baggrund af oplæg fra KL og korte indspark fra fsb og Esbjerg drøfter vi i grupper handlemuligheder og opmærksomhedspunkter for de boligsociale indsatser.

Arbejdspligten er et centralt element i kontanthjælpsreformen og stiller nye krav til borgere uden øvrige problemer end ledighed. Men hvad indebærer den konkret – og hvordan adskiller den sig fra tidligere krav?
v. chefkonsulent Sara Glahder Lindberg, KL

Hvad betyder indførelsen af arbejdspligt for de boligsociale indsatsers arbejde med beskæftigelse? Skal vi til at arbejde med nogle andre målgrupper? Hvordan kan de boligsociale indsatser understøtte arbejdspligten? Indførelsen af arbejdspligt rejser en del spørgsmål, som vi drøfter i grupper og enten får svar på eller får undersøgt nærmere.