Skip to main content Skip to footer

Læringsindsatser

Hvordan kan fysiske og digitale platforme supplere hinanden i at skabe gode læringsplatforme for børn og unge? Er der barrierer og dilemmaer, vi skal være særligt opmærksomme på, når vi arbejder med digitale platforme? Og hvad kan vi bruge de digitale platforme til som vi ikke kan opnå gennem de fysiske platforme?

Det er nogle af de spørgsmål vi kommer omkring, når vi mødes for anden gang i det nye faglige fællesskab for læringsindsatser d. 22. januar, hvor v vil høre om forskellige konkrete cases og erfaringer, og drøfte de forskellige muligheder og potentialer i de digitale læringsplatforme i kontekst til de boligsociale indsatser.


 

Målgruppe

Medarbejdere og ledere, der arbejder boligsocialt eller samarbejder med en boligsocial indsats


Tilmelding:

Har du spørgsmål til tilmelding og det praktiske arrangement, så skriv til Ann Daugbjerg Olsen på ado@bl.dk.

Fristen for tilmelding er den 13. januar 2025.


Betingelser for kursustilmelding
Info
ID: 24-174
onsdag den 22. januar 2025
Ledige pladser
Lokation
Horsens
Tilmeldingsfrist
mandag den 13. januar 2025
Målgruppe
Ansatte
Type
Netværksmøde
Varighed
Kl. 09.30-15.00
Tilmeld her
Har du spørgsmål?
Klik her og send os en mail

Program

Stella fra den boligsociale helhedsplan i Horsens fortæller om erfaringerne med de digitale læringstilbud ”Det digitale familieværksted” og ”Læs med dit barn”.

Hvordan ville I kunne bruge et digitalt forløb hos jer? Kunne I det bruges som greb i eksisterende indsatser? Hvorfor kunne det give mening hos jer? For hvem og hvordan? Kort opsamling i plenum

Hvordan kan fysiske og digitale platforme supplere hinanden i at understøtte læringsfællesskaber blandt børn og unge? Det taler vi om, mens vi besøger daginstitutionen Rytterkilden og ser bogbyttereolen, som støtter op om læseprojekterne. Efterfølgende besøger vi Sundparkhallen, som er samlingspunkt for børn og unge hver eftermiddag og hører om, hvad sådan et mødested har af betydning for arbejdet med sociale og læringsorienterede fællesskaber for børn og unge i området.

Horsens Bibliotek gæster os og fortæller om et andet digitalt tilbud for unge drenge i alderen 9-13 år. LitGaming er en gamerklub, som i virkeligheden er mindst lige så meget en bogklub. En gruppe af drenge i alderen 9-13 år taler om bøger, mens de gamer. Spillets tema afspejler de følelser og emner der behandles i bogen – fx ensomhed. Så selvom vi gamer, er lydbilledet og reflektionen altid om indholdet i bogen.

Hvordan kan fysiske og digitale platforme supplere hinanden i at skabe gode læringsplatforme for børn og unge? Er der barrierer og dilemmaer, vi skal være særligt opmærksomme på, når vi arbejder med digitale platforme? Og hvad kan vi bruge de digitale platforme til som vi ikke kan opnå gennem de fysiske platforme?