Budget og regnskab april 2025
Deltagere
Ansatte i boligorganisationen, som enten lige er startet eller skal til at starte på at arbejde med almene boligorganisations- eller afdelingsregnskaber og budgetter.
Formål
Kursets formål er at give deltagerne en forståelse for de særlige regler og principper om budget og regnskab, der gælder for en almen boligorganisation og dens afdelinger.
Indhold og emner
Kurset indeholder en præsentation af reglerne, strukturen og sammenhængene i økonomien i en almen boligorganisation. Vi gennemgår de særlige regler og principperne omkring huslejen, udvalgte udgifter samt henlæggelser i afdelingen og af kontiene og likviditeten i boligorganisationens regnskab. Derudover vil deltagerne få redskaber til at foretage simple regnskabsanalyser.
- Den almene boligorganisations økonomiske struktur
- Balanceleje
- Henlæggelser og vedligeholdelsesplan
- Dispositionsfond og arbejdskapital
- Revision og tilsyn
- Nøgletal og regnskabsanalyse
- Dokumentationspakke
- Regnskabsdatabase
- Landsbyggefonden
Kurset er med overnatning som er en del af kursusprisen.