Budget og bæredygtig drift – for driftsfolk
Deltagere
Kurset er målrettet driftsansatte i boligorganisationerne
Formål
Formålet med kurset er at styrke din faglige indsigt i de økonomiske rammer for afdelingen, og at give viden og konkrete redskaber til, hvordan du som driftsansat kan bidrage til en mere effektiv og bæredygtig drift.
Indhold og emner
Med afsæt i en gennemgang af beslutningsprocesser, ansvars- og kompetenceområder i beboerdemokratiet, stiller kurset skarpt på bæredygtig og robust drift i de almene boligområder. Som deltager får du præsenteret nogle konkrete redskaber og viden til at arbejde effektivt med data, understøtte sociale og sundhedsmæssige indsatser og beredskab til krisesituationer. Vi stiller skarpt på:
• Sundhed og sociale indsatser i boligområder
• Robusthed og beredskab
• Effektiv drift og brug af data – effektiviser din hverdag
Desuden sætter kurset fokus på afdelingens økonomi med særligt fokus på huslejen, driftsudgifterne, henlæggelserne og vedligeholdelsesbudgettet.
Der veksles mellem oplæg, praktiske øvelser og diskussioner.
Husk at medbringe PC eller tablet – nogen øvelser kræver adgang til digitale værktøjer.
Undervisere
Rikke Hansen, konsulent i BL – Danmarks Almene Boliger
Mikkel Jungshoved – teknisk konsulent i BL – Danmarks Almene Boliger
Ditte-Maria Sørensen, konsulent i BL – Danmarks Almene Boliger
Praktisk information
Kurset varer 2 dage og overnatning er inkluderet i kursusprisen.