Søger du bolig? - Klik her

Jurister til BL's direktionssekretariat

Har du interesse for den almene boliglovgivning?

– Kan du levere solidt juridisk håndværk, og kan du også tænke sager ind i politiske dagsordener?

– Har du gode samarbejdsevner og er god til at vejlede og rådgive, såvel internt som eksternt?

… så er det dig, vi leder efter til vores juridiske funktion.


Vi leder efter to jurister, der skal have godt kendskab til den almene sektor. Du vil indgå i Direktionssekretariatets juridiske funktion, som bistår huset og medlemmerne med juridisk rådgivning og sagsbehandling, herunder betalingsopgaver. Derfor skal du både kunne levere solid juridisk rådgivning, have lyst til at undervise og holde oplæg på konferencer og lignende.

Du vil være tæt på ledelsen og de politiske beslutninger. Det er derfor vigtigt, at du kan håndtere mange opgaver på en gang og er fleksibel i situationer med pres på. Vi har et uformelt og udviklingsorienteret miljø med stor frihed til at præge sit arbejde, hvor du også kommer til at indgå i projektarbejde.

Vi forventer, at du har et bredt kendskab til den almene boliglovgivning, og fælles for stillingerne er, at der skal præsteres et solidt juridisk arbejde i forhold til:

• at rådgive direktionen og det øvrige hus samt vores medlemmer i juridiske spørgsmål
• at have kontakt til relevante myndigheder og andre interesse- og brancheorganisationer m.v.
• at udarbejde høringssvar og dykke ned i diverse regelsæt – herunder EU-lovgivning
• at udarbejde materiale til BL’s forretningsudvalg og bestyrelse
• at udarbejde notater til medlemmer vedrørende konkrete problemstillinger
• at undervise medlemmer og kollegaer i regler og praksis omkring den almene boligsektor
• at indgå i den juridiske Hotline sammen med det øvrige jura-team at bidrage til projektarbejde omkring forskellige udviklingsopgaver og juridiske problemstillinger.

Vi lægger afgørende vægt på, at du er en holdspiller, der deler viden og hurtigt tilegner sig nyt. Du er udadvendt og trives godt med, at prioriteringer hurtigt kan skifte med politiske dagsordener, og der er ikke langt fra tanke til handling. Du har en inddragende og opsøgende arbejdsform med en bred kontaktflade til både kolleger og ud til de almene boligorganisationer, kommuner m.v. Du trives med, at dine arbejdsopgaver både omfatter konkrete, mindre problemstillinger og opgaver af mere langsigtet og strategisk karakter – og du skal have lyst til at have mange forskellige opgaver af ekstern og intern karakter i luften samtidig.

Ved spørgsmål i forbindelse med stillingerne kan faglig leder af BL’s juridiske funktion, Christina Wandt, kontaktes på telefon 3376 2045 eller chw@bl.dk. Vi forventer opstart den 1. december 2017.

Ansøgning: Ansøgning sendes på mail til hr@bl.dk senest den 18. oktober kl. 12. Ansættelsessamtaler bliver afholdt den 23. oktober.

Der er 570.000 almene boliger i Danmark. Næsten en million bor alment, og BL – Danmarks Almene Boliger er interesse- og brancheorganisation for landets over 500 almene boligorganisationer. Det er BL’s opgave at sikre de bedst mulige politiske og juridiske rammevilkår for boligorganisationerne og for deres virke, som udover boligforsyning også omhandler løsninger af en række samfundsmæssige opgaver. Du kan læse mere om BL på bl.dk og på facebook under BL – Danmarks Almene Boliger.  Læs om, hvordan vi behandler din ansøgning, og hvilke oplysninger vi indsamler, herunder hvilken praksis vi følger.

Oprettet: 06. okt. 2017, Senest opdateret: 06. okt. 2017
Print Tip en ven LinkedIn Facebook Twitter RSS