Grunduddannelsen for administrativt ansatte
Uddannelsen byder på en gennemgang af den almene boligsektor - herunder dens historie, udvikling og samfundsmæssige betydning samt de formelle strukturer omkring lovgivning, organisering, finansiering m.v.
Tilmeld dig uddannelsen her!
Uddannelsen opstartes med et internat, så der er god mulighed for netværk og sparring med de øvrige kursusdeltagere.
Deltagere
Nyansatte medarbejdere og andre ansatte, som ønsker et bredt kendskab til den almene sektor.
Formål
Formålet er at give deltagerne et solidt overblik over den almene boligsektor samt et godt fundament for BLs mere specialiserede kurser og uddannelser.
Indhold og emner
Gennemgang af den almene boligsektor - lige fra kommunens tilsynspligt og administrationens rolle over opbygning af boligorganisationen med beboerdemokrati til det egentlige lovmæssige grundlag. Udover de mere lovmæssige emner vil uddannelsen også sætte fokus på den enkelte medarbejders situation som ansat i en serviceorienteret virksomhed.
- Introduktion til den almene boligsektor
- Beboerdemokrati
- Boligafdelingen og boligorgnisationens økonomi
- Tilsyn, styringsdialog og beboerklagenævn
- Udlejning
- Ind - og fraflytning
- Råderet
- Nybyggeri og renovering
- Kommunikation og konflikthåndtering
Oprettelse: 02.10.2019 | Sidst opdateret: 23.11.2022
Sideansvarlig: Henrik Madsen