3722 - Ny kampagne: Stem med til folketingsvalget

Ny kampagne: Stem med til folketingsvalget

Stemmeprocenten i de almene boligområder har historisk set været lavere end i resten af landet. Kampagnen Stem med! skal bidrage med at få valgdeltagelsen op ved det forestående folketingsvalg.

Flere beboere i den almene sektor skal til stemmeurnerne, når der skal stemmes til det kommende folketingsvalg. Derfor har BL iværksat kampagnen Stem med!, der skal få folk op af sofaen og af sted til valglokalerne den 1. november, når der folketingsvalg.

BL har modtaget 100.000 kroner fra Trygfondens pulje, der skal løfte valgdeltagelsen blandt de befolkningsgrupper, der normalt stemmer mindre end gennemsnittet.

Kampagnen indeholder:

  • Plakater til opgangene med opfordring til at stemme.
  • Flyere til postkasser med oplysninger om valget og opfordring til at stemme.
  • Door hangers, som kan hænge på hoveddøren hos ”opgangs-ambassadører”, der vil påtage sig opgaven med at opfordre naboer til at stemme, og som man måske kan følges med til valgstedet.
  • ”Sofa på tur”-teamet besøger tre boligområder i landet, hvor vi inviterer folk til en snak i sofaen om, hvorvidt man stemmer, og hvilke årsager eller barrierer der kan være til at stemme.
  • Videoer fra ”sofa på tur” distribuerer vi på vores sociale medier og boligorganisationerne kan bruge dem på egne kanaler.
  • Artikler i Fagbladet Boligen om stemmedeltagelse og valget.
  • Cases på Bo Godt med beboere, der begrunder, hvorfor de (ikke) stemmer.


Alle boligselskaber kan få tilsendt en pakke med plakater, flyers og door hangers.

Bestil materialer:  ”Stem med” materiale: Plakater, flyers og door hangers (office.com)

Med venlig hilsen

Bent Madsen / Christina Ove Holm

Oprettelse: 05.10.2022 | Sidst opdateret: 11.10.2022

Sideansvarlig: Bent Madsen

Søger du bolig? - Klik her