Skip to main content Skip to footer

Sociale medier i den almene sektor

Hvordan laver man fængende opslag, så de gode historier når ud til både beboere og offentligheden? Hvordan organiserer man sin kommunikation på sociale medier? Hvad kan Facebook, Instagram og LinkedIn for din boligorganisation? Og hvordan sikrer man en sober tone? Det og meget mere får du svar på med ”Sociale medier i den almene sektor”.

Der er ingen tvivl om, at sociale medier er en effektiv kommunikationsplatform. Og at den kan både være en gevinst og en svær udfordring for organisationen. En gevinst, der gør informationer lettilgængelige og nemt at kommunikere med beboere og omverdenen. En svær udfordring, der kan lede til online skænderier, chikane og grim tone gemt bag en PC-skærm.

 

På dette kursus vil du blive klædt på til at løfte opgaven på allerbedste vis, når BL’s team af SoMe- og kommunikationseksperter byder på et kursus i de sociale mediers tegn i den almene sektor.

 

Kurset vil byde på en præsentation af muligheder og risiko ved at benytte sociale medier. Deltagerne vil få praktiske og opdaterede værktøjer til at finpudse deres kommunikation på sociale medier – uanset om det drejer sig om kreative kampagner, informative post til beboerne eller markedsføring af boligafdelinger.

 

Dag 1 vil være dedikeret til oplæg og præsentation af værktøjer, teorier og tendenser, hvor deltagerne samtidig får lov at afprøve materialet. Uanset om jeres organisation blot overvejer at oprette en Facebook-profil, om I er nysgerrige på hvad Instagram kan gøre anderledes eller om I har en klar, integreret SoMe-strategi, så vil I få rådgivning, input og feedback, der passer til jeres situation hvor I befinder jer pt.

 

Dag 2 vil være en udviklingsdag, hvor deltagerne sammen eller hver for sig får lov til at arbejde med deres organisations SoMe-produkter, imens de gør brug af alle deres ny-lærte værktøjer. Her vil BL’s eksperter være tilgængelige som rådgivere, så kursisterne kan gå hjem med et knivskarpt produkt – klar til at tage internettet med storm!

 

Derfor er kurset til jer, der gerne vil arbejde med SoMe – og ikke kun høre teoretiske oplæg.


Målgruppe: Ansatte

Kurset henvender sig både til dig, der allerede bruger sociale medier i forbindelse med dit arbejde, og til dig, der ikke er begyndt endnu.


Formål:

Formålet er, at deltagerne vil lære hvordan man kan benytte sociale medier i deres arbejde med kommunikation.

Deltagerne vil lære teori, modeller og værktøjer til at producere flot og fængende indhold til deres organisations sociale medier.


Indhold og emner:

Kursusdagen vil indeholde følgende:

  • Introduktion til strategisk brug af sociale medier
  • Lære om tendenser på sociale medier
  • Do's and dont’s
  • Indsigt i brug af videomateriale
  • Undervisning i brug af Canva
  • Effekter til fængende opslag
  • Hands on-erfaring med produktion af opslag
  • Sikre god og ordentlig online adfærd
  • Feedback og input til deltagerens eget arbejde med SoMe
  • Den inddragende undervisning vil være en blanding af faglige oplæg, aktiverende øvelser og gruppe/selvstændigt arbejde med materialet. Kursisterne vil få mulighed for at producere eget indhold og få rådgivning og feedback af underviserne.


Underviserne

Henrik Madsen - kursusleder og konsulent

Hanan Chemlali Rosendal - specialist i sociale medier

Andreas Holm Hansen - videojournalist


Varighed

2 dage (inkl. En overnatning)


Dato og sted

14.-15. maj kl. 13.00, 2025

Comwell i Middelfart

Betingelser for kursustilmelding
Info
ID: 24-111
onsdag den 14. maj 2025
Ledige pladser
Lokation
Middelfart
Pris
5800,-
Tilmeldingsfrist
lørdag den 12. april 2025
Målgruppe
Ansatte
Type
Kursus
Varighed
Torsdag kl. 10.00 til fredag kl. 13
Tilmeld her
Har du spørgsmål?
Klik her og send os en mail