Søger du bolig? - Klik her

Håndtering af klager og konflikter

Håndtering af klager og konflikter

Bliv din boligorganisations dialogvejleder
Arbejder du til dagligt med at håndtere klager og konflikter mellem beboere, beboerdemokrater og/eller administrationen? Lær at håndtere klager og konflikter ved brug af dialogmøder.
Klagesager og konflikter mellem beboere, beboerdemokrater og administration er ofte meget omkostningstunge og tidskrævende for boligorganisationen.

BL tilbyder et kursusforløb på tre moduler og to træningsgange, hvor du bliver klædt på til at håndtere og skabe dialog i konflikter i deres indledende faser med det formål at opnå langvarige og mindre ressourcetunge løsninger til alle parters tilfredsstillelse.

Deltagere
Kurset er for boligsociale medarbejdere, beboerrådgivere, boligsociale viceværter, inspektører, ansatte i administrationen, som arbejder med beboerklager samt ejendomsfunktionærer og andre, som assisterer beboerne i deres konfliktløsning.
OBS! På den sidste undervisningsdag, inviterer vi cheferne med, for at sætte fokus på boligorganisationens kommunikation af klagehåndtering og på de forretningsgange, der er i forbindelse med klager og konflikter.


Formål
Formålet er, at du som ansat, der har til opgave at støtte og hjælpe beboere med at løse deres konflikter:

1. Bliver i stand til at vurdere den enkelte klage/konflikt i forhold til, hvilken løsning du skal vælge

2. Opnår solide konfliktfaglige redskaber til at løse din opgave

3. At I som boligorganisation får inspiration og redskaber til at håndtere klager på en hensigtsmæssig måde

Kurset er bygget op om praktisk og grundig træning i dialogmøder og i at vurdere, hvordan de enkelte klager/konflikter kan løses. Der tages udgangspunkt i, at nogle konflikter/klagesager løses via juraens vej og andre via dialog. I forbindelse med træningen får deltagerne feedback.

Udbytte for deltager

  • Du får en grundlæggende forståelse for konflikters dynamik og udtryk - herunder en forståelse for dine egne reaktionsmønstre i konflikter.
  • Du får en grundlæggende forståelse for juraen i klager/konflikter og i at vurdere, hvordan den enkelte sag kan løses
  • Du trænes i konfliktløsning og dialog i konflikter mellem to parter I får inspiration til, hvordan I fremadrettet kan tilrettelægge arbejdet med klager og konflikter


Moduler:
Modul 1: 13. - 14. marts 2018
Modul 2: 4. - 5. april 2018
Modul 3: 7. - 8. maj 2018
Træningsdage: 21. marts og 25. april

 

Kursus nr:
2018-0139
Dato:
ti. 13. mar 2018
ti. 8. maj 2018
Starttidspunkt:
09:00
Sluttidspunkt:
16:00
Sted:
Boligselskabernes Hus
Sidste tilmeldingsfrist:
sø. 11. feb 2018
Maks. antal deltagere:
16
Ledige pladser:
13

Pris 14.200 kr.


Yderligere info
Kirsten Jepsen
Telefon: 3376 2031
E-mail: kje@bl.dk

Print Tip en ven LinkedIn Facebook Twitter RSS